2011-11-17



Tänkte berätta lite om vem jag är och varför jag bloggar om mode

Jag är en tjej som alltid har varit intresserad av kläder och mode. Jag bor i en liten stan ca 8 mil från Sthlm och jobbar till och från som förskolelärare. Min dröm är och kommer alltid att vara kläder, mode och att få jobba med mode.


 Det började när jag var ca 10 år och kom på att man kan säga vem man va genom kläder.

Ju fler år som gick så började jag leka med kläder, matcha allt ifrån olika färger på strumpbyxor till sjalar knutna på bena.


När jag va omkring 20 år (fyller 25 den 5 feb) så fattade jag tycke för den bohemiska stilen, lite 60-70 tal.

Älskar att hitta fynd i olika second hand butiker och matcha old med nytt.

Om jag gör mig redo för en ute kväll köper jag inget nytt för jag kan alltid hitta nått nytt i min garderob, den har blivit som min egna butik, öpen 24/7.

Jag har insett att mode, trender, styling m.m. inte bara har att göra med att man älskar kläder utan det finns nått djupare som vill fram. Ibland älskar man ju att man har massor av plagg man kan välja emellan och vissa dagar vill man bara gå runt i sina gråa ur tvättade mjukis.


Mina personliga åsikter när det kommer till mode är att man kan skapa en egen bild av sig själv. Man kan klä på sig nått man själv tycker är snygg och känna att man mår bra av det, men kläder ska heller inte styra ens dag.


Kommer ihåg en vanlig måndag när jag var inne på min favorit second hand butik och såg den knasigaste fake pälsen, den är inte snygg den är inte ful. Jag tog den i mina händer och visste direkt att den ska jag ha. Så jag köpte den och hade på mig den en kväll när vi skulle ute. Kommer inte ihåg exakt va tjejen sa som gillade den när jag gick förbi henne, men hon sa väl att "gu va snyggt päls en sån vill jag oxå ha".

Nu menar jag inte att jag köper kläder för att "alla andra" ska gilla det jag har på mig, men ibland blir man bara glad över en enda kommentar av någon helt okänd tjej eller kille.

Jag brukar oftas tänka att vad vill jag få ut och de plagg jag köper, vad ska jag ha det till. Ibland när jag är i olika affärer brukar jag dra på jackan som jag har kollat på över klänninger som är rätt så lång och sen gå en meter ifrån för att det hur den ser ut. Sen efter det så brukar jag prova både klänningen och jackan.

Kläder, smycken, skor och väskar är så mycket mer än va det är, man kan i dagens läge klä sig hur man vill, man kan ha en rysk fake päls kappa på sig med en fin lång klänning till bara ett par tajts och en tunika. Man är som en bok, vad vill man skriva med sin kläder. Man behöver inte förklara vilken stil man gillar utan det syns.

Man ska inte vara rädd för att köpa den där tröjan som man har tittat på gång på gång i butiken, man ska våga satsa, det är det som gör att min passion i livet är kläder, kläder i stora lass.

Man ska heller inte vara rädd för färger, just nu är det väldigt mycket svart, beige, grått m.m. som många har på sig och det säger jag inte är fel, men om man har på sig svarta strumpbyxor så skulle iaf jag slänga på mig en klänning i grönt eller senaps gul.

Jag hoppas att jag i framtiden jobber med mode och att någon upptäcker att jag verkligen har "passion for fashion" som det kallas. Jag har verkligen försökt att komma dit men den vägen är mycket svår. Men jag ger inte upp, aldrig. Om man verkligen brinner för någonting ska man verkligen inte ge upp för att du gett upp så tar det lång tid innan du kommer på rätt spår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0