2010-10-12





Hello!

Straxt styr jag mig mot Bibblan för lite plugg. Ska försöka plöja igenom lite fler sidor och skriva lite anteckningar på det. Hatar att läsa böcker som inte är ett dugg intressanta. Men man får stå ut. Vill man ha det där j-a körkortet så måste man plugga. Har inte satt nått mål när jag ska boka teori provet men jag hade tänkt att det inte ska ta allt för lång till. Börjar med teorin sen blir det körningen.

Är det någon där ute som har några bra körkorts teori plugg tips som ni vill dela med er av? Vet inte exakt hur jag ska lägga upp alla mer än att jag ska läsa och antecka minst två timmar per dag.


Jag tänker så här att pluggningen (hm lär inte finnas nått som heter det men whatever) är svårt och trist nu, men sen när man har det där rosa fina kortet så måste det kännas helt underbart rätt? Man får liksom en belöning för att man har pluggat hårt. Sånt gillar jag, iaf när det kommer till att plugga. Jag tror att chefer m.m. lägger stor vikt i att man har körkortet. Då vet dem liksom att man kan ta sig till arbetsplatsen snabbt och att man är flexibel. Förstår ni hur jag menar?

Sen så kan man också sitta på körskolan och plugga om man nu vill det, dem har ju 6 (tror jag) pärmar med frågor om man kan plöjja igenom, fast jag ska nog börja med att läsa ut boken. Vet inte om jag eg har nått mål med detta. Men det låter lite som om jag har det. Mitt mål är nu till sist: Plugga i massor, köra bil i massor och sen får jag se vart det leder. Det tycker jag låster som en awesome idé och det kör vi på! Heja!





xx Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0