2011-03-23


Hej!


Idag har jag pluggat en hel del, planerat i massor och funderat på lite stuff. Ibland får man bara lite funderingar. Det jobbiga är när man ej har svar på vissa frågor som man ställer sig själv.

Pratade med en vän idag och hon + hennes partner funderar på att bilda familj det vill säga skaffa ett barn. Och det som fick mig att tänka var att hon var så öppen och glad över att dem två hade börja planera det. Jag tror att vissa är redo för såna stora saker för det är verkligen mega stort för mig. Ett barn är forever liksom. Men ett jobb, saker, kläder, möbler ect är ju liksom bara att byta ut om man ej vill ha dem sakerna längre. Eller a kanske inte dyra saker men ni fattar vad jag menar.


Det finns verkligen så mycket saker att fundera över. Hur vill jag att mitt liv ska se ut om 2 år tex, vill jag gifta mig, vill jag skaffa barn, vill jag flytta här i från. Det finns så många livsavgörande frågor som bygger upp i ens hjärna, och de sega är att man ej har svar på alla dessa frågon. Man får nog ta en sak i tagen.


Ibland blir det bara för mycket. Man vill liksom göra allt nu och allt ska bli awesome! Fast det kan ju inte alltid bli perfekt hur mycket man en vill det. Man får nog nöja sig med det man har, fast ibland är det svårt. Mycket vill ha mer som det heter. Svårt de där med livet, många säger att om man inte tar tag i sitt liv nu så kommer det bara rinna ut. Att åren går och man kommer att ångra det man ej gjorde. Men om man tex aldrig är redo att skaffa barn, för mig låter det läskigt att till och med flytta här i från. Det blir som ett nytt liv.


Jag får helt enkelt ta EN sak i tagen annars kommer man nog att smälla av helt och då blir det bara kaos av allt!



Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0