2012-01-14



Lina Borgenbring, Mode- och showroomansvarig och pr-rådgivare på Jung.





WORK
Jag jobbar som mode- och showroomansvarig och även som pr-rådgivare på pr-byrån Jung. Detta innebär att jag är ytterst ansvarig för vårt showroom och arbetar övergripande med denna verksamhet. Jag är också ofta involverad i projekt som rör både våra modekunder men även andra kunder vi arbetar med. Roligast är nog att det är så otroligt varierande och att man får göra så många olika saker. Jung är nog en ganska otraditionell pr-byrå, vilket gör det till en rolig arbetsplats. Dessutom arbetar vi med så mycket annat än mode, vilket är skitkul!


CV
Jag har gjort lite av varje, bott utomlands, pluggat och jobbat med olika saker. Min tanke var att först bli jurist. Jag gick på juristprogrammet vid Stockholms Universitet i fem terminer, men hoppade av då jag fick jobb som modeassistent på tidningen Modette. Därefter var jag stylist på Sofis Mode vilket jag kombinerade med ett jobb som webbredaktör på Modette.se. Jag har även läst på JMK i Stockholm.

Min första blogg startade jag 2006 och jag bloggade under en längre tid. Nu är dock bloggen lagd på hyllan, men jag har en Tumblr-blogg där jag lägger upp bilder från min vardag lite då och då.



APULIA
Jag gillar storstäder som New York, Shanghai och London som alla andra. Men en av de bästa resorna jag har gjort var förra sommaren när jag var i Apulien i södra Italien. Det var vackert, god mat och hemskt trevliga människor!



MY STYLE

Jag skulle nog beskriva min stil som en blandning av mjukt och hårt. Jag gillar mjuka, tjejiga silhuetter men blandat med ett hårdare uttryck.

Jag handlar helst på Ebay, från små, inte så välkända märken eller roliga webbshoppar. Jag handlar gärna svenskt, trots att jag har börjat tröttna på svenskt mode. När plånboken tryter handlar jag givetvis som alla andra på kedjorna, men försöker oftast dock tänka kvalitet istället för kvantitet. Jag inspireras mycket av folk omkring mig med fin stil eller när jag är ute och reser, men givetvis även av sådant jag läser och ser i tidningar, på bloggar eller liknande.



(Pics/Info: http://annakopito.freshnet.se/)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0